Gyakran ismételt kérdések

Levelezés

Levelezési beállítások korábbi Enternet ügyfelek részére

Internet

Drávanet mobilinternet

IPTV

E-Ügyfélszolgálat

Egyéb

 

-Melyek a Drávanet levelező rendszerének beállítási paraméterei?

Tájékoztatjuk ügyfeleinket, hogy levelezőrendszerünk megbízható működése csak rendszeresen frissített, naprakész verziójú kliensek esetén biztosított!

Levélfogadás:

  • Protokoll:
    • POP3:
    • kiszolgáló: mail.dravanet.hu
    • port: 995
    • kapcsolat biztonsága: SSL/TLS
    • azonosítási mód: jelszó
    • IMAP4:
    • kiszolgáló: mail.dravanet.hu
    • port: 993
    • kapcsolat biztonsága: SSL/TLS
    • azonosítási mód: jelszó

 Levélküldés:

    • kiszolgáló: mail.dravanet.hu
    • port 465
    • kapcsolat biztonsága: SSL/TLS
    • azonosítási mód: jelszó

-A Drávanet levelező szolgáltatását használó korábbi Enternet ügyfelek részére az SSL/TLS titkosítás beállításával kapcsolatos tudnivalók

Ügyfeleink védelme és az e-mail szolgáltatás biztonsága érdekében a Drávanet Zrt. 2020. december 14-től a levelezés szolgáltatás nyújtását kizárólag SSL/TLS titkosítást alkalmazó levelező kliensek esetén biztosítja.

Részletes információk a levelező beállításról itt érhetőek el! (link)

-Saját domain Drávanet levelezőrendszerében történő használatának technikai feltétele

Ahhoz, hogy Drávanet levelezőrendszerét tudja használja, domainjében a következő rekordokra lesz szükség:

; spf
@              IN    TXT    "v=spf1 include:_spf.dravanet.hu -all"

; dkim
s01._domainkey IN    CNAME  s01._domainkey.dravanet.hu.
s02._domainkey IN    CNAME  s02._domainkey.dravanet.hu.
s03._domainkey IN    CNAME  s03._domainkey.dravanet.hu.
s04._domainkey IN    CNAME  s04._domainkey.dravanet.hu.

; dmarc
_dmarc         IN    TXT    "v=DMARC1; p=reject;"

Drávanet ellenőrizheti ezen beállítások meglétét, s hibás konfiguráció esetén értesítheti ügyfelet.

-Sebesség problémát észlelek az ADSL szolgáltatásommal kapcsolatosan, mit tegyek?

Sebességproblémával kapcsolatos hibabejelentéséhez mellékelni szükséges két a Magyar Telekom tesztszerverén különböző napokon végzett mérés azonosítóját

-Hogyan tudom elvégezni az ADSL kapcsolatom sebességének mérését?

A mérések elõtt, az ADSL modemet újra kell indítania, majd a hagyományos behívó/tárcsázó modul használatával létesítsen internet kapcsolatot a következő azonosítókkal: Felhasználói név: adsl@test Jelszó: test

8mbit/s-nél alacsonyabb sebességű csomag esetén a tesztet 192.168.9.1 IP cím böngészőbe történő másolásával indíthatja el.

8mbit/s-nél magasabb sebességű csomag esetében a tesztet www.sebessegteszt.telekom.hu oldalon végezheti el.

-Mi az a HDSL szolgáltatás?

A Drávanet saját szolgáltatási területén elérhető ADSL szolgáltatás elnevezése.

-Mi az a NHDSL szolgáltatás?

A Drávanet saját szolgáltatási területén elérhető csupasz (naked) ADSL szolgáltatás elnevezése.

-Melyek a Drávanet saját szolgáltatási területei?

Budapesten és Pécsen van saját szolgáltatási területünk. A Szolgáltatás keresőnk segítségével a címének megadásával ellenőrizheti, hogy ilyen területen lakik e.

-Hogyan csatlakozzak az internetre a Drávanet mobilinternet segítségével?

Csatlakoztassa mobilinternet modemet a számítógéphez. Ezt követően automatikusa feltelepül a Mobile Partner szoftver. A csatlakozás SIM kártyán megadott PIN kód helyes megadását követően a Connect gombra történő kattintással jön létre.

-Mi a Drávanet Mobilnet APN-je?

internet.netfone.hu

-12 hónapos hűség szerződés esetén mi van az alaphavidíjban?

Szolgáltatás és egy SIM kártya, a modem díj nincs benne

-Mi történik ha elérem a havi forgalmi limitet?

A forgalom limit elérése esetén is megmarad kapcsolat, azonban a sebesség a hálózat terheltségétől függően fokozatosan lassításra kerül.

 

-A settopbox megvásárlására van lehetőségem?

Jelenleg csak bérlésre van lehetőség.

-Mennyi settopbox-ot igényelhetek?

Maximum 3db settopbox-ot igényelhet egy előfizetéshez.

-A settopbox beüzemelése kinek a feladata?

Minden esetben a szerelőnk viszi ki és üzemeli be az settopbox-ot.

 

-Mi szükséges az E-ügyfélszolgálatra való belépéshez?

Az Ügyfélazonosító (a számla jobb oldalán a név felett található 12 jegyű szám) és a PIN kód (személyes azonosításra alkalmas 6 számjegyből álló kód) megadás szükséges a belépéshez.

-Hogyan igényelhetek PIN kódot?

A leggyorsabb megoldás, ha a weboldalunkon az E-Ügyfélszolgálat menüpont alatt található PIN kód igénylés funkciót használja. Az ügyfélazonosító szám valamint a kapcsolattartói telefonszám megadása után SMS-ben megküldjük a PIN kódját.

-Nem sikerül belépnem az E-Ügyfélszolgálatra?

Kérjük ellenőrizze, hogy helyesen adta e meg az Ügyfélazonosító számát valamint a PIN kódját.

-Mit tegyek, ha ellenőrző kód megadását kéri tőlem a E-ügyfélszolgálat?

Felhívjuk a figyelmét, hogy három sikertelen bejelentkezést követően az Ügyfélazonosító-n és a PIN kódon kívül Ellenőrző kód megadását kérjük a sikeres belépéshez. Kérjük, hogy a szürke alapon megjelenő betű és szám kombinációt gépelje be a megadott ablakba, majd ezt követően kezdeményezze a belépést.

 

-Mi az E-számla?

Az elektronikus számla (E-számla) a hagyományos papír alapúval egyenértékű bizonylat, melyet hitelesítve, időbélyegzővel ellátva elektronikus formában e-mailbe küldünk meg.

 

Partnereink

maverixlogo