Gyakran ismételt kérdések
Levelezési beállítások korábbi Enternet ügyfelek részére
-Melyek a Drávanet levelező rendszerének beállítási paraméterei?
Tájékoztatjuk ügyfeleinket, hogy levelezőrendszerünk megbízható működése csak rendszeresen frissített, naprakész verziójú kliensek esetén biztosított!
Levélfogadás:
- Protokoll:
- POP3:
- kiszolgáló: mail.dravanet.hu
- port: 995
- kapcsolat biztonsága: SSL/TLS
- azonosítási mód: jelszó
- IMAP4:
- kiszolgáló: mail.dravanet.hu
- port: 993
- kapcsolat biztonsága: SSL/TLS
- azonosítási mód: jelszó
Levélküldés:
-
- kiszolgáló: mail.dravanet.hu
- port 465
- kapcsolat biztonsága: SSL/TLS
- azonosítási mód: jelszó
-A Drávanet levelező szolgáltatását használó korábbi Enternet ügyfelek részére az SSL/TLS titkosítás beállításával kapcsolatos tudnivalók
Ügyfeleink védelme és az e-mail szolgáltatás biztonsága érdekében a Drávanet Zrt. 2020. december 14-től a levelezés szolgáltatás nyújtását kizárólag SSL/TLS titkosítást alkalmazó levelező kliensek esetén biztosítja.
Részletes információk a levelező beállításról itt érhetőek el! (link)
-Saját domain Drávanet levelezőrendszerében történő használatának technikai feltétele
Ahhoz, hogy Drávanet levelezőrendszerét tudja használja, domainjében a következő rekordokra lesz szükség:
; spf
@ IN TXT "v=spf1 include:_spf.dravanet.hu -all"
; dkim
s01._domainkey IN CNAME s01._domainkey.dravanet.hu.
s02._domainkey IN CNAME s02._domainkey.dravanet.hu.
s03._domainkey IN CNAME s03._domainkey.dravanet.hu.
s04._domainkey IN CNAME s04._domainkey.dravanet.hu.
; dmarc
_dmarc IN TXT "v=DMARC1; p=reject;"
Drávanet ellenőrizheti ezen beállítások meglétét, s hibás konfiguráció esetén értesítheti ügyfelet.
-Sebesség problémát észlelek az ADSL szolgáltatásommal kapcsolatosan, mit tegyek?
Sebességproblémával kapcsolatos hibabejelentéséhez mellékelni szükséges két a Magyar Telekom tesztszerverén különböző napokon végzett mérés azonosítóját
-Hogyan tudom elvégezni az ADSL kapcsolatom sebességének mérését?
A mérések elõtt, az ADSL modemet újra kell indítania, majd a hagyományos behívó/tárcsázó modul használatával létesítsen internet kapcsolatot a következő azonosítókkal: Felhasználói név: adsl@test Jelszó: test
8mbit/s-nél alacsonyabb sebességű csomag esetén a tesztet 192.168.9.1 IP cím böngészőbe történő másolásával indíthatja el.
8mbit/s-nél magasabb sebességű csomag esetében a tesztet www.sebessegteszt.telekom.hu oldalon végezheti el.
-Mi az a HDSL szolgáltatás?
A Drávanet saját szolgáltatási területén elérhető ADSL szolgáltatás elnevezése.
-Mi az a NHDSL szolgáltatás?
A Drávanet saját szolgáltatási területén elérhető csupasz (naked) ADSL szolgáltatás elnevezése.
-Melyek a Drávanet saját szolgáltatási területei?
Budapesten és Pécsen van saját szolgáltatási területünk. A Szolgáltatás keresőnk segítségével a címének megadásával ellenőrizheti, hogy ilyen területen lakik e.
-Hogyan csatlakozzak az internetre a Drávanet mobilinternet segítségével?
Csatlakoztassa mobilinternet modemet a számítógéphez. Ezt követően automatikusa feltelepül a Mobile Partner szoftver. A csatlakozás SIM kártyán megadott PIN kód helyes megadását követően a Connect gombra történő kattintással jön létre.
-Mi a Drávanet Mobilnet APN-je?
internet.netfone.hu
-12 hónapos hűség szerződés esetén mi van az alaphavidíjban?
Szolgáltatás és egy SIM kártya, a modem díj nincs benne
-Mi történik ha elérem a havi forgalmi limitet?
A forgalom limit elérése esetén is megmarad kapcsolat, azonban a sebesség a hálózat terheltségétől függően fokozatosan lassításra kerül.
-A settopbox megvásárlására van lehetőségem?
Jelenleg csak bérlésre van lehetőség.
-Mennyi settopbox-ot igényelhetek?
Maximum 3db settopbox-ot igényelhet egy előfizetéshez.
-A settopbox beüzemelése kinek a feladata?
Minden esetben a szerelőnk viszi ki és üzemeli be az settopbox-ot.
-Mi szükséges az E-ügyfélszolgálatra való belépéshez?
Az Ügyfélazonosító (a számla jobb oldalán a név felett található 12 jegyű szám) és a PIN kód (személyes azonosításra alkalmas 6 számjegyből álló kód) megadás szükséges a belépéshez.
-Hogyan igényelhetek PIN kódot?
A leggyorsabb megoldás, ha a weboldalunkon az E-Ügyfélszolgálat menüpont alatt található PIN kód igénylés funkciót használja. Az ügyfélazonosító szám valamint a kapcsolattartói telefonszám megadása után SMS-ben megküldjük a PIN kódját.
-Nem sikerül belépnem az E-Ügyfélszolgálatra?
Kérjük ellenőrizze, hogy helyesen adta e meg az Ügyfélazonosító számát valamint a PIN kódját.
-Mit tegyek, ha ellenőrző kód megadását kéri tőlem a E-ügyfélszolgálat?
Felhívjuk a figyelmét, hogy három sikertelen bejelentkezést követően az Ügyfélazonosító-n és a PIN kódon kívül Ellenőrző kód megadását kérjük a sikeres belépéshez. Kérjük, hogy a szürke alapon megjelenő betű és szám kombinációt gépelje be a megadott ablakba, majd ezt követően kezdeményezze a belépést.
-Mi az E-számla?
Az elektronikus számla (E-számla) a hagyományos papír alapúval egyenértékű bizonylat, melyet hitelesítve, időbélyegzővel ellátva elektronikus formában e-mailbe küldünk meg.