Enternet levelező beállítások - SSL/TLS titkosítás beállítása

Tájékoztató a Drávanet levelező szolgáltatását használó korábbi Enternet ügyfelek részére az SSL/TLS titkosítás beállításával kapcsolatban

Ügyfeleink védelme és az e-mail szolgáltatás biztonsága érdekében a Drávanet Zrt. 2020. december 14-től a levelezés szolgáltatás nyújtását kizárólag SSL/TLS titkosítást alkalmazó levelező kliensek esetén biztosítja.

 Az SSL/TLS protokoll garantálja, hogy a Drávanet levelező szervere és az Ön számítógépén futó levelező kliens (pl. Outlook, Thunderbird) között biztonságos, titkosított kapcsolat jöjjön létre. Erre a titkosított csatornára azért van szükség, hogy az adatkapcsolat közben illetéktelenek ne tudjanak hozzáférni az Ön leveleinek tartalmához.

Az SSL/TLS titkosított kapcsolatot az Ön saját levelező kliensében tudja beállítani. A beállítás menetéről az alábbi linken elérhető dokumentumokban talál bővebb információt a legelterjedtebb levelező programok tekintetében:

 Microsoft Outlook levelező kliens:

Microsoft Office 2007 verzió (link)

Microsoft Office 2010 verzió (link)

Microsoft Office 2013 verzió (link)

Microsoft Office 2016 verzió (link)

Microsoft Office 2019 verzió (link)

Mozilla Thunderbird levelező kliens:

Thunderbird (link)

Ez a változás nem érinti Önt, amennyiben nem levelező klienst használ, hanem a webmail szolgáltatáson keresztül (böngészőben) szokott levelezni:

https://webmail.dravanet.hu/

https://webmail.enternet.hu/

https://webmail.eqnet.hu/src/login.php

FONTOS! Amennyiben nem állítja be a levelező kliensében az SSL/TLS titkosítást, akkor 2020. december 14-től nem fogja tudni használni a Drávanet által nyújtott e-mail szolgáltatást a saját számítógépére telepített levelező programokkal!

Hol tudom megnézni, hogy milyen Microsoft Office verzió fut a számítógépen?

Amennyiben Ön esetleg nem tudja, hogy számítógépén melyik Microsoft Office verzió található, akkor azt az Outlook levelező programban, a „Fájl” fülön a Súgó/Névjegy/Office-fiók menüpontjaiban (verziótól függően) találhatja meg.

 Mit tegyek, ha nem tudom az e-mail címemhez tartozó jelszót?

 Természetesen előfordulhat, hogy Ön nem emlékszik, milyen jelszó van beállítva a levelező programban. Ebben az esetben telefonos ügyfél-azonosítást követően a Drávanet ügyfélszolgálatán tud segítséget kérni a 80/811-118 telefonszámon (hétköznap 8:00-20:00 óra között).

Mi a különbség az IMAP és a POP3 között?

POP3 esetében a levelező programok letöltik a leveleket a szerverről és az alapértelmezett beállítások szerint azonnal (vagy meghatározott időszakonként) törlik is onnan. Így megfelelő törlési beállításokkal kevesebb tárhelyre van szükség a szerveren, amely alacsonyabb díjcsomagot jelent az előfizető számára. Ugyanakkor a levelek csak azon a számítógépen lesznek elérhetők, amelyen letöltötte őket. Továbbá az elküldött levelek, piszkozatok szintén csak abban a levelezőprogramban lesznek elérhetők, amelyben létre lettek hozva.

Ezzel szemben az IMAP protokoll beállítása mellett a levelező program folyamatosan szinkronizál a kiszolgáló szerverrel, és a bejövő levelek mellett a kimenő leveleket és az egyéb mappákat is a kiszolgáló szerveren tárolja. Ha több készüléken (számítógép, mobiltelefon) is levelezik, akkor az IMAP-ot érdemes beállítania. Viszont ebben az esetben a régi levelek végleges törlését manuálisan kell elvégezni, továbbá a kiszolgáló szerveren nagyon sok helyet foglalhat, ezért nagyobb tárhely előfizetés szükséges hozzá.

GINOP-3.2.4-8-2-4-16 - Felhőalapú (IaaS, PaaS, SaaS) vállalati szolgáltatások

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A PROJEKT AZONOSÍTÓ SZÁMA: GINOP-3.2.4-8-2-4-16 -2017-00011

Felhőalapú (IaaS, PaaS, SaaS) vállalati szolgáltatások, IKT megoldások fejlesztésének és piaci bevezetésének támogatása

Felhő alapú call/contact center, rugalmas telefonközpont, illetve virtuális irodai IT környezet szolgáltatás portfólió kialakítása KKV-k számára A Drávanet által megvalósítani szándékozott projekt kifejezetten a KKV szegmenst célozza, annak meglévő igényeire ad költséghatékony, rugalmas megoldást. A Drávanet az ügyfeleitől érkező igényekre reagálva alakította ki a szolgáltatáscsomag elemeit. Egyre erősebb a piaci igény, hogy a cégek a KKV szegmensben is önálló céges IT infrastruktúrával rendelkezzenek, de ezt kifejezetten felhőben, szolgáltatási díjért szeretnék kapni, ahelyett, hogy jóval nagyobb költségen fizikai szervertermet alakítanának ki, vagy saját fizikai szervereiket hostolnák szerverhotelekben. Ezen igényre egy KKV IT csomaggal előtelepített, előparaméterezett virtuális szerver csomagot ajánl ügyfelei számára Drávanet, amely a teljes irodai IT infrastruktúrára megoldást tud kínálni a cégek számára. A meglévő szerverparkban ez a szolgáltatás kapacitáshiányt indukálna, ezért a projekt során üzembe helyezendő szerver infrastruktúra biztosítana megfelelő tartalékot az ügyfelek kiszolgálásához. Számos turisztikai, kereskedelmi cég rendszeresen folytat kampányokat, illetve üzemeltet ügyfélszolgálatot. Nagyvállalatok előtt nyitva állt egy széles, licenszált szolgáltatás paletta, felsőkategóriás call/contact centerek, illetve telefonközpontok, saját hardver és hálózati infrastruktúra. Ebben a térben jelentős versenyhátrányban vannak a KKV szegmens cégei, ilyen jellegű beruházásra eddig nem voltak képesek. A felhő infrastruktúrában költséghatékony havidíjas konstrukcióban elérhetővé válnak ezen szolgáltatások számukra is. Drávanet a felsőkategóriás, call/contact center megoldások területén meghatározó piaci szerepet betöltő megoldás KKV-kre szabott változatával nyújt call/contact center szolgáltatást a kis cégek számára, így a korábban csak nehezen szervezhető különálló mobil megoldások, illetve az időszakonként igénybe vett nagy szolgáltatói call centerek alternatíváját tudja nyújtani. A másik jelentős igény a telefónia területén jelentkezik, intelligens alközpontok rugalmas megoldást tudnak nyújtani kis cégek számára, hogy munkatársaik egymást, illetve ügyfeleik munkatársaikat akár több telephelyen is rugalmasan, az üzlet dinamikus igényei szerint tudják kiszolgálni. A „Végfelhasználók által paraméterezhető virtuális alközpont megoldás KKV-k számára – Agráriumban alkalmazható IoT eszközök adatgyűjtésére alkalmas – szolgáltatásba integrált - plugin megoldással, illetve Turisztikában alkalmazható szállásfoglalási IVR sablonnal kiegészítve” szolgáltatás azon cégek számára készül, akik elavult telefon alközponttal rendelkeznek, így annak kiváltásával egyszerűvé és rugalmassá tehetik a központi telefónia kezelését, valamint egyúttal megszabadulnak az elavult központ működtetési költségeitől is. Azon cégek, amelyek még nem rendelkeznek központtal, egyszeri, nagy összegű beruházás nélkül, havidíjas konstrukcióban tapasztalhatják meg a korszerű technológia által nyújtott előnyöket. Az intelligens alközpont használatával a KKV cégek teljes mértékben mentesülnek a bonyolult softswitch szoftverek kezelésének terhe alól. A telephelyek központjai a webes felületen keresztül egységesen konfigurálhatóvá válnak, az átlátható menürendszer biztosítja a funkciók egyszerű és gyors kezelhetőségét, ezáltal – a KKV szegmensben a cégek jelentős részénél nem rendelkezésre álló - telefónia és IT szakember nélkül is a KKV cégek alkalmazottai maguk tudják konfigurálni a központjukat. A web alapú virtuális alközpont / call center és a virtuális szerver szolgáltatások célpiaca a cégek méretét tekintve elsődlegesen a kis- és középvállalati szegmens. A KSH adatai szerint az 50-249 fő dolgozót foglalkoztató középvállalatok száma kevesebb, mint ötezer, amely a teljes hazai működő vállalkozásoknak csupán hét ezreléke. A minimum 10, de legfeljebb 49 alkalmazottat foglalkoztató kisvállalatok száma 26 ezer, amely a teljes hazai regisztrált vállalkozásoknak 4 százaléka. Célunk az 5-49 alkalmazottat foglalkoztató cégek elérése és új felhő portfóliónk részleges vagy teljes értékesítése számukra.

kedvezményezett neve

Drávanet Internet Szolgáltató Zrt.

projekt címe

Felhő alapú call/contact center, rugalmas telefonközpont, illetve virtuális irodai IT környezet szolgáltatás portfólió kialakítása KKV-k számára

vissza nem térítendő támogatás összege

84.357.564 Ft

visszatérítendő hitel összege

96.408.645 Ft

projekt tényleges befejezési dátuma

2021.12.08.

projekt azonosító száma

GINOP-3.2.4-8-2-4-16 -2017-00011

 

 

 

 

 

 

GINOP-3.4.1-15-2018-00295

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A PROJEKT AZONOSÍTÓ SZÁMA: GINOP-3.4.1-15-2018-00295

ÚJGENERÁCIÓS NGA ÉS FELHORDÓ HÁLÓZATOK FEJLESZTÉSE A DRÁVANET ZRT.-NÉL A EDELÉNYI JÁRÁSBAN (FELHORDÓ)

A fejlesztés alapvető célja, hogy a támogatás keretein belül a Edelényi járás még ellátatlan területen lévő háztartásai számára elérhetővé váljon legalább 30 Mbps sávszélességű internet szolgáltatás az erre alkalmas újgenerációs szélessávú infrastruktúra megteremtésével, elősegítve ezáltal a digitális szolgáltatások elterjesztését és az állampolgárok valamint a vállalkozások számára a digitális világba való beilleszkedést.

kedvezményezett neve

Drávanet Internet Szolgáltató Zrt

projekt címe

ÚJGENERÁCIÓS NGA ÉS FELHORDÓ HÁLÓZATOK FEJLESZTÉSE A DRÁVANET ZRT.-NÉL A EDELÉNYI JÁRÁSBAN

szerződött támogatás összege

485 083 980 Ft

támogatás mértéke (%-ban)

90%

projekt befejezési dátuma

2022.05.23.

projekt azonosító száma

GINOP-3.4.1-15-2018-00295

 

 

 

 

 

GINOP-3.4.1-15-2018-00294

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A PROJEKT AZONOSÍTÓ SZÁMA: GINOP-3.4.1-15-2018-00294

ÚJGENERÁCIÓS NGA ÉS FELHORDÓ HÁLÓZATOK FEJLESZTÉSE A DRÁVANET ZRT.-NÉL A NAGYKÁLLÓI JÁRÁSBAN (FELHORDÓ)

A fejlesztés alapvető célja, hogy a támogatás keretein belül a Nagykállói járás még ellátatlan területen lévő háztartásai számára elérhetővé váljon legalább 30 Mbps sávszélességű internet szolgáltatás az erre alkalmas újgenerációs szélessávú infrastruktúra megteremtésével, elősegítve ezáltal a digitális szolgáltatások elterjesztését és az állampolgárok valamint a vállalkozások számára a digitális világba való beilleszkedést.

kedvezményezett neve

Drávanet Internet Szolgáltató Zrt

projekt címe

ÚJGENERÁCIÓS NGA ÉS FELHORDÓ HÁLÓZATOK FEJLESZTÉSE A DRÁVANET ZRT.-NÉL A NAGYKÁLLÓI JÁRÁSBAN

szerződött támogatás összege

54 506 700 Ft

támogatás mértéke (%-ban)

90%

projekt tervezett befejezési dátuma

2022.01.28.

projekt azonosító száma

GINOP-3.4.1-15-2018-00294

 

 

 

 

GINOP-3.4.1-15-2018-00293

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A PROJEKT AZONOSÍTÓ SZÁMA: GINOP-3.4.1-15-2018-00293

ÚJGENERÁCIÓS NGA ÉS FELHORDÓ HÁLÓZATOK FEJLESZTÉSE A DRÁVANET ZRT.-NÉL A SZIKSZÓI JÁRÁSBAN (Felhordó)

A fejlesztés alapvető célja, hogy a támogatás keretein belül a Szikszói járás még ellátatlan területen lévő háztartásai számára elérhetővé váljon legalább 30 Mbps sávszélességű internet szolgáltatás az erre alkalmas újgenerációs szélessávú infrastruktúra megteremtésével, elősegítve ezáltal a digitális szolgáltatások elterjesztését és az állampolgárok valamint a vállalkozások számára a digitális világba való beilleszkedést.

kedvezményezett neve

Drávanet Internet Szolgáltató Zrt

projekt címe

ÚJGENERÁCIÓS NGA ÉS FELHORDÓ HÁLÓZATOK FEJLESZTÉSE A DRÁVANET ZRT.-NÉL A SZIKSZÓI JÁRÁSBAN

szerződött támogatás összege

101 010 600 Ft

támogatás mértéke (%-ban)

90%

projekt tervezett befejezési dátuma

2022.03.31.

projekt azonosító száma

GINOP-3.4.1-15-2018-00293

 

 

 

Partnereink

maverixlogo