Tájékoztató Drávanet levelező szolgáltatását használó korábbi Enternet ügyfelek részére

on .

Tájékoztató a Drávanet levelező szolgáltatását használó korábbi Enternet ügyfelek részére az SSL/TLS titkosítás beállításával kapcsolatban

Ügyfeleink védelme és az e-mail szolgáltatás biztonsága érdekében a Drávanet Zrt. 2020. december 14-től a levelezés szolgáltatás nyújtását kizárólag SSL/TLS titkosítást alkalmazó levelező kliensek esetén biztosítja.

 Az SSL/TLS protokoll garantálja, hogy a Drávanet levelező szervere és az Ön számítógépén futó levelező kliens (pl. Outlook, Thunderbird) között biztonságos, titkosított kapcsolat jöjjön létre. Erre a titkosított csatornára azért van szükség, hogy az adatkapcsolat közben illetéktelenek ne tudjanak hozzáférni az Ön leveleinek tartalmához.

Az SSL/TLS titkosított kapcsolatot az Ön saját levelező kliensében tudja beállítani. A beállítás menetéről az alábbi linken elérhető dokumentumokban talál bővebb információt a legelterjedtebb levelező programok tekintetében:

 Microsoft Outlook levelező kliens:

Microsoft Office 2007 verzió (link)

Microsoft Office 2010 verzió (link)

Microsoft Office 2013 verzió (link)

Microsoft Office 2016 verzió (link)

Microsoft Office 2019 verzió (link)

Mozilla Thunderbird levelező kliens:

Thunderbird (link)

Ez a változás nem érinti Önt, amennyiben nem levelező klienst használ, hanem a webmail szolgáltatáson keresztül (böngészőben) szokott levelezni:

https://webmail.dravanet.hu/

https://webmail.enternet.hu/

https://webmail.eqnet.hu/src/login.php

FONTOS! Amennyiben nem állítja be a levelező kliensében az SSL/TLS titkosítást, akkor 2020. december 14-től nem fogja tudni használni a Drávanet által nyújtott e-mail szolgáltatást a saját számítógépére telepített levelező programokkal!

Hol tudom megnézni, hogy milyen Microsoft Office verzió fut a számítógépen?

Amennyiben Ön esetleg nem tudja, hogy számítógépén melyik Microsoft Office verzió található, akkor azt az Outlook levelező programban, a „Fájl” fülön a Súgó/Névjegy/Office-fiók menüpontjaiban (verziótól függően) találhatja meg.

 Mit tegyek, ha nem tudom az e-mail címemhez tartozó jelszót?

 Természetesen előfordulhat, hogy Ön nem emlékszik, milyen jelszó van beállítva a levelező programban. Ebben az esetben telefonos ügyfél-azonosítást követően a Drávanet ügyfélszolgálatán tud segítséget kérni a 80/811-118 telefonszámon (hétköznap 8:00-20:00 óra között).

Mi a különbség az IMAP és a POP3 között?

POP3 esetében a levelező programok letöltik a leveleket a szerverről és az alapértelmezett beállítások szerint azonnal (vagy meghatározott időszakonként) törlik is onnan. Így megfelelő törlési beállításokkal kevesebb tárhelyre van szükség a szerveren, amely alacsonyabb díjcsomagot jelent az előfizető számára. Ugyanakkor a levelek csak azon a számítógépen lesznek elérhetők, amelyen letöltötte őket. Továbbá az elküldött levelek, piszkozatok szintén csak abban a levelezőprogramban lesznek elérhetők, amelyben létre lettek hozva.

Ezzel szemben az IMAP protokoll beállítása mellett a levelező program folyamatosan szinkronizál a kiszolgáló szerverrel, és a bejövő levelek mellett a kimenő leveleket és az egyéb mappákat is a kiszolgáló szerveren tárolja. Ha több készüléken (számítógép, mobiltelefon) is levelezik, akkor az IMAP-ot érdemes beállítania. Viszont ebben az esetben a régi levelek végleges törlését manuálisan kell elvégezni, továbbá a kiszolgáló szerveren nagyon sok helyet foglalhat, ezért nagyobb tárhely előfizetés szükséges hozzá.

Domain igénylés - Adatkezelési nyilatkozat

on .

Tisztelt Ügyfeleink!

Tájékoztatjuk domain igénylő ügyfeleinket, hogy 2018. október 10-től Adatkezelési nyilatkozat kitöltése szükséges az igénylőlap mellett, ha az igénylőlapon megadott technikai kontkat személy magán személy. Az igényléseket csak nyilatkozattal együtt tudjuk befogadni.

Adatkezelési nyilatkozat

Megértésüket köszönjük!

Üdvözlettel: Drávanet Zrt.

Tájékoztatás tervezett karbantartásról (2017.október 24-25.)

on .

Tájékoztatjuk Ügyfeleinket, hogy optikai hálózat átépítés miatt 2017 október hónapra szolgáltatás leállással járó kiesés várható.

Tervezett időpontja: 2017.10.24. 22:00 – 2017.10.25. 02:00

Érintett szolgáltatások: ADSL, bérelt vonali internet

A kiesés nem érinti a Váci-188 adatközpontban nyújtott szerverhoszting szolgáltatást!

Az esetleges kellemetlenségekért szíves elnézésüket kérjük és megértésüket előre is köszönjük!

Üdvözlettel: Drávanet Zrt.

Tájékoztatás szerver hoszting költözésről (Váci-188 Adatközpont)

on .

Az Enternet 2001 Kft., az EQNet Zrt. és a Proserver Kft. társaságoktól átvett szerver hosztingos ügyfelek gépeinek fizikai átköltöztetése az új Váci-188 Adatközpontba a mai nap megkezdődött. A költözés ütemezését és részleteit minden ügyfelünkkel személyesen előre egyeztettük. Az új adatközpont elérhetőségei az alábbiak:

§  Cím: 1138 Budapest, Váci út 188. III. emelet

§  Telefon: 06-1/776-6666 (0-24 órás ügyelet)

§  Mobil: 06-30/853-5790 (0-24 órás ügyelet)

A gépeket saját maguk költöztető ügyfelek részére is biztosított a zökkenőmentes bejutás az Adatközpontba. Napközben a Váci úti irodaház főbejáratán keresztül (földszinti portaszolgálat), éjszaka pedig az épület oldalán, a Paduc utca felöl a teherlifttel bonyolítható le a gépek szállítása. Bármely probléma esetén a fenti telefonszámok hívhatók, és az ügyeletes kollégák segítenek a bejutásban.

Tájékoztatás az Enternet és EQNet ügyfelek részére

on .

Az Enternet 2001 Kft., illetve az EQNet Infokommunikációs Zrt. az előfizetői szerződések többségét 2017. január 31-i fordulónappal a Drávanet Zrt.-re ruházta át. Ennek értelmében 2017. február 1-től a korábban Enternet/EQNet ügyfelek részére a Drávanet Zrt. biztosítja az internet, telefon, szerver és egyéb kiegészítő szolgáltatásokat.

A szolgáltatóváltással kapcsolatban Önnek nincs teendője. A változás nem érinti az Ön által használt IP címeket, bejelentkezési azonosítókat vagy telefonszámokat! Azok változatlanok maradtak.

2017. február 1-től a szolgáltatást a Drávanet Zrt. saját Általános Szerződési Feltételei (ÁSZF) szerint változatlan feltételekkel nyújtja. A szolgáltatás paramétereiben, díjakban, kedvezményekben és hűségfeltételekben semmilyen változás nem történt. A Drávanet Zrt. vonatkozó Általános Szerződési Feltételei elérhetőek a honlapon.

Tájékoztatjuk, hogy a fentiek értelmében 2017. február hónaptól a szolgáltatási díjakat tartalmazó számlákat a Drávanet Zrt. küldi meg az Ön részére. A folyamatban lévő migráció miatt az első számlát Ön a megszokott időpontnál később, április közepén kapja kézhez. Bővebb információval a későbbiekben jelentkezünk.

Bízunk benne, hogy Ön elégedett lesz a szolgáltatásunkkal!

Üdvözlettel: Drávanet Zrt.

Partnereink

maverixlogo